Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Formule Renault na Hockenheimu: Ptáček junior dvakrát na bodech

Velmi náročné podmínky panovaly na okruhu v Hockenheimu v rámci dalšího dílu Formule Renault Eurocup. Poměrně slušně si s nimi poradil i Petr Ptáček junior. Český jezdec dokázal v obou závodech bodovat, zejména deváté místo v nedělním dešti je právě kvůli těžkým podmínkám o to cennější.

Šestnáctiletý pilot se do sobotního měření sil kvalifikoval z pěkné sedmé příčky, což bylo na mokré trati potěšitelné. Do závodu trať oschla, pro Ptáčka byl však mnohem horší zprávou problém s turbodmychadlem, který ho brzdil. „Na konci rovinky jsem neměl rychlost a nemohl jsem se dostat dopředu ani bránit svoji pozici,“ uvědomoval si Petr, který tak nakonec skončil desátý. Kvalifikace na druhý závod pak nebyla ideální. Přesto, že v ní Ptáček dojel šestý, kvůli ne úplně dokonalému nastavení vozu možná přišel o ještě lepší čas a tím pádem i pozici na startovním roštu. „Udělali jsme chybu, tlak v pneumatikách byl mnohem vyšší, než by bylo vhodné,“ vysvětlil mladých český jezdec. Důkazem jeho tvrzení byl fakt, že zatímco jeho týmový kolega se na nejrychlejším úseku trati dokázal zlepšit o 0,7 sekundy, u Petra to bylo jen 0,1.

Během neděle se počasí opět zhoršilo a organizátoři závodu se rozhodli odstartovat za safety car. Petr si držel šestou pozici, zhruba uprostřed závodu se však dostal do rotace a vypadalo to, že je po nadějích na bodový zisk. Díky výjezdu safety car však neztratil příliš času, pomalu se prokousával až na jedenácté místo. Přesto nebýt kolize dvou vozů na čele závodu, zřejmě by zůstal mimo elitní desítku. Díky chybě soupeřů si tak připsal body za deváté místo. „Nebyl to můj nejlepší závod. Podmínky byly obtížné. Změnili jsme nastavení v zadní části vozu, ale zjistil jsem, že mám menší trakci. Ztratil jsem se později brzdit, ale bylo to fakt těžké,“ popisoval Ptáček junior. Závody na Hockenheimu však může použít k poučení se i díky tomu, že problémy na autě s týmem identifikoval. Petrova úvodní sezóna v šampionátu Formule Renault Eurocup vyvrcholí 24. – 26. října na okruhu Yas Marina v Abú Dhabí.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama