Sobota 25.06.2022

Sobota 25.06.2022

Sobota 25.06.2022

reklama

Formule Renault na Hockenheimu: Ptáček junior dvakrát na bodech

Velmi náročné podmínky panovaly na okruhu v Hockenheimu v rámci dalšího dílu Formule Renault Eurocup. Poměrně slušně si s nimi poradil i Petr Ptáček junior. Český jezdec dokázal v obou závodech bodovat, zejména deváté místo v nedělním dešti je právě kvůli těžkým podmínkám o to cennější.

Šestnáctiletý pilot se do sobotního měření sil kvalifikoval z pěkné sedmé příčky, což bylo na mokré trati potěšitelné. Do závodu trať oschla, pro Ptáčka byl však mnohem horší zprávou problém s turbodmychadlem, který ho brzdil. „Na konci rovinky jsem neměl rychlost a nemohl jsem se dostat dopředu ani bránit svoji pozici,“ uvědomoval si Petr, který tak nakonec skončil desátý. Kvalifikace na druhý závod pak nebyla ideální. Přesto, že v ní Ptáček dojel šestý, kvůli ne úplně dokonalému nastavení vozu možná přišel o ještě lepší čas a tím pádem i pozici na startovním roštu. „Udělali jsme chybu, tlak v pneumatikách byl mnohem vyšší, než by bylo vhodné,“ vysvětlil mladých český jezdec. Důkazem jeho tvrzení byl fakt, že zatímco jeho týmový kolega se na nejrychlejším úseku trati dokázal zlepšit o 0,7 sekundy, u Petra to bylo jen 0,1.

Během neděle se počasí opět zhoršilo a organizátoři závodu se rozhodli odstartovat za safety car. Petr si držel šestou pozici, zhruba uprostřed závodu se však dostal do rotace a vypadalo to, že je po nadějích na bodový zisk. Díky výjezdu safety car však neztratil příliš času, pomalu se prokousával až na jedenácté místo. Přesto nebýt kolize dvou vozů na čele závodu, zřejmě by zůstal mimo elitní desítku. Díky chybě soupeřů si tak připsal body za deváté místo. „Nebyl to můj nejlepší závod. Podmínky byly obtížné. Změnili jsme nastavení v zadní části vozu, ale zjistil jsem, že mám menší trakci. Ztratil jsem se později brzdit, ale bylo to fakt těžké,“ popisoval Ptáček junior. Závody na Hockenheimu však může použít k poučení se i díky tomu, že problémy na autě s týmem identifikoval. Petrova úvodní sezóna v šampionátu Formule Renault Eurocup vyvrcholí 24. – 26. října na okruhu Yas Marina v Abú Dhabí.

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

Misano: Italské F4 kralují tým Prema a Kimi Antonelli

Druhému podniku italského šampionátu formule 4 v Misanu kralovala nová hvězda scény, Andrea Kimi Antonelli. Ital dvakrát vyhrál a jednou dojel druhý. Sobotní kvalifikace: Antonelli si zajistil dvě pole-position Pokud kdy nějaký juniorský šampionát zasloužil pojmenovýní „líheň talentů“, tak jím i

Nedělní závod F2 v Monaku: Znovu tučné body pro Charouzův tým

Ani monacký nedělní závod F2, ve kterém se stylem start-cíl prosadil Brazilec Felipe Drugovich, nepřinesl příliš vzrušení. Rozzářeným členům Charouz Racing Systemu to ovšem mohlo být fuk: díky výbornému výkonu Enza Fittipaldiho putovaly pěkné body za 5. místo do Žebráku.

reklama