Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

reklama

Ilott a Issakyan v Soči: Poprvé spolu v jednom týmu

Předposlední zastávka seriálu FIA Formule 2 je na programu v ruském Soči. Na supermoderním okruhu se v týmu Sauber Junior by Charouz poprvé představí Matevos Isaakyan. Ten nahradil Juana Manuela Correu, který se těžce zranil při tragické nehodě ve Spa. Druhým do party bude i v Rusku Callum Ilott.

V Soči na jezdce čeká originální atmosféra okruhu, který prochází kolem stadionů a arén, ve kterých se zápolilo během zimních olympijských her v roce 2014 i fotbalového mistrovství světa o čtyři roky později. Brit Callum Ilot bude chtít navázat na pěkné výkony z Monzy, kdy si dokonce dojel pro svoji první pole position a bojoval o stupně vítězů.

Člen Ferrari Academy Illot už má z okruhem v Soči zkušenosti ze závodů GP3. To pilot programu SMP Racing Isaakyan zde bude závodit vůbec poprvé stejně, jako premiérově usedne do kokpitu F2. Nahradit Juana Manuela Correu nebude snadné. Američan, který se pomalu zotavuje z těžkých zranění, stále zůstává v myšlenkách celého týmu.

V Soči vše vypukne páteřním tréninkem a kvalifikací. Sobotní závod je na programu v 15.45, nedělní sprint startuje v 10.15. Oba závody můžete sledovat v přímém přenosu na programu Sport 1.

Antonín Charouz, majitel Charouz Racing System, řekl: „Těšíme se na návrat do Soči, kde jsme v roce 2018 získali body. Je to okruh, se kterým nemá mnoho závodníků zkušenosti, může to být naše výhoda. Věřím, že navážeme na solidní tempo z Monzy. Callum i Matevos mohou mít před sebou úspěšný víkend.“

Bob Vavřík, ředitel týmu, uvedl: „Posledních několik týdnů bylo velmi náročných, stále myslíme na Juana Manuela a jeho rodinu. Pokud jde o Rusko, vítáme Matevose v týmu. Soči je rychlý okruh, který se nám líbí, Věříme, že zde můžeme získat další body do šampionátu.“

Callum Ilott tvrdil: „Je to do jisté míry zvláštní okruh, celkově je Soči hodně nepředvídatelné. V Monze jsme ukázali dobré tempo, byl to dobrý víkend, na který bychom rádi navázali. Můžeme na tom stavět, i když jsme v Itálii nedosáhli na výsledky, které bychom si zasloužili.“

Matevos Isaakyan vysvětlil: „Jsem nadšený, že mohu naskočit do Formule 2 právě v mé vlasti. Je to neočekávaný zvrat v sezóně, jsem velmi vděčný, že jsem se mohl k týmu připojit. Nebude snadné skočit po jednom tréninku do nového auta, největší problém asi bude porozumět pneumatikám. To je pro mě hlavní. Ale myslím, že nejde o nemožný úkol. Chci se porvat o body.“

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama