Neděle 13.10.2024

Neděle 13.10.2024

Neděle 13.10.2024

reklama

Pourchaire stále vede šampionát F4, Staněk nejlepším nováčkem sezóny

Poslední díl zbývá do konce sezóny německého mistrovství Formule 4. A na Sachsenringu to bude pořádné drama, protože Théo Pourchaire ze stáje Sauber Junior Team by US Racing-Charouz Racing System vede šampionát už jen o jediný bodík před Norem Haugerem. Jisté však je, že nejlepším nováčkem sezóny se už s předstihem stal Roman Staněk, což je obrovský úspěch českého motristického sportu.

Na předposledním podniku sezóny na okruhu v Hockenheimu se piloti Sauber Junior Team by US Racing-CHRS v každém ze tří závodů umístili na pódiu. Ale zatímco do Německa přijížděli jako jasní vládci šampionátu, teď už to bohužel až tak růžové není. Na druhou stranu fanoušek závodů si může mnou ruce, protože poslední zastávka na Sachsenringu bude stoprocentně nervydrásající podívaná.

Théo Pourchaire, Arthur Leclerc, Roman Staněk a Alessandro Ghiretti si na Hockenheimu prožili hektický víkend. Hlavně francouzský mladíček může mluvit o smůle i vlastní nezkušenosti, že bude muset o titul, na který už téměř sahal, ještě tvrdě bojovat. V prvním závodě to vypadalo na značný bodový přísun, pak ale přišel střet s týmovým kolegou Leclercem a bylo po radosti i bodech. Monacký pilot si dojel pro druhé místo, rozčílený Poucrhaire byl klasifikovaný jako čtrnáctý. Nutno podotknout, že za karambol mohli oba jezdci. Příjemné bodíky za osmé místo bral český talent Roman Staněk.

Také druhý závod byl pro Pourchaira velmi smolný. Po technické závadě na startu stíhací jízda nestačila na lepší než dvanácté místo. Třetí příčku si zajistil Leclerc, bodoval i desátý Staněk. Z vítězství se stejně jako v sobotu radoval Nor Hauger, který pak ještě dokončil vítězný hattrick. V nedělním druhém závodě se naštěstí „probral“ i Pourchaire a byť se jeho jízda opět neobešla bez karambolu, šesté místo ho udrželo v čele průběžného bodování. Na skvělé druhé pozici navíc dojel Roman Staněk, který si zároveň zajistil triumf v pořadí nováčků. Bodovat dokázal i osmý Alessandro Ghiretti.

Pourchaire tak opustil Hockenheim se 197 body na kontě. Druhý je Hauger (196), třetí Lecler (169), čtvrtý Staněk (152), pátý Petecof (133) a šestý Ghiretti (124). O šampionovi i pořadí na dalších místech se rozhodne na Sachsenringu ve dnech 27. až 29. září.

Majitel stáje, Antonín Charouz, řekl: „Ačkoli jsme samozřejmě rádi, že jsme byli v každém závodě na pódiu, budeme si tento víkend zřejmě připomínat jako jeden z nejnáročnějších v sezóně. Všichni naši piloti museli tvrdě bojovat, aby dosáhli na stávající výsledky. Všichni se však naučili něco nového, což je v jejich kariérách může posunout dále. Nyní se pečlivě soustředíme na poslední podnik sezóny a věříme, že uspějeme.“

Théo Pourchaire uvedl: „Nebyl to nejlepší víkend. První závod pole position, do druhého závodu jsem šel ze druhého místa na startu. Ale bohužel ne vždy všechno vyjde tak, jak si přejete. Napřed střet s týmovým parťákem, pak moje chyba. Ale poslední závod byl úžasný, dostat se na šesté místo z posledních příček, to se nepovede každý den. Jsem stále první, i když jen těsně. Udělám pro celkové vítězství maximum.“

Arthur Leclerc tvrdil: „Celkově to byl docela pozitivní víkend. První dva závody mé auto po trati málem létalo, vše klapalo skvěle. Všichni v týmu odvedli opravdu dobrou práci. Jsem šťastný, dokázali jsme, že máme dobré tempo. Bohužel poslední závod jsem nedojel, ale to se stává. Nyní se zaměříme na Sachsenring.“

Roman Staněk vysvětlil: „Mám smíšené pocity. Vím, že se staly chyby, někde jsem měl volit jinou cestu, ale už to nevrátím. Hodně jsem se naučili, v tomto ohledu to byl skvělý víkend. A druhé místo z posledního závodu je super. Dostat se z desátého místa na startu až na druhé je důkazem, že máme dobré tempo.“

Alessandro Ghiretti řekl: „Čekal jsem od tohoto víkendu určitě víc než jsem nakonec předvedl. Rychlost nebyla špatná, ale když se dostanete několikrát do skupiny jezdců, je těžké předjíždět. Ne vše bylo zkrátka optimální. Věřím, že na Sachsenringu zajedu mnohem lépe a v pořadí se o něco posunu.“

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama