Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

DTM: Tak trochu podivný motorsport na Norisringu

Speedweekend na Norisringu, závodní trati kolem monumentální kamenné tribuny Adolfa Hitlera, patří mezi největší sportovní podniky Německa. Naplněné ochozy letos v sobotu viděly zvítězit ve věhlasném Deutsche Tourenwagen Masters Reného Rasta na Audi a v neděli Bruna Spenglera na BMW – ověem za velmi protichůdných okolností…

Sobota: Škrtněte z pojmu motorsport slůvko „sport“ a nahraďte ho slovem „poker“
Ve 20minutové polední kvalifikaci se prosadil mladý Švýcar Nico Müller (Audi) před „veteráněm“ DTM Bruno Spenglerem z Kanady (BMW). Za nimi si výborné výchozí pozice pro závod na kraťoučké, ale rychlé trati mezi vracečkami Grundig-Kehre a Dutzenddeichem připravili René Rast (Audi) a borci BMW, Joel Eriksson, Philipp Eng a Wittmann.

Pokud se zodpovědným šampionátu ovšem brzy nepodaří zasáhnout do jistých podivných vývojů kolem jejich regulí, tak budou brzy moci na jakoukoliv kvalifikaci zanevřít. Závod totiž měl vyhrát jezdec, který byl po startu ještě poslední. Na první pohled to popisuje báječný závod – dokud člověk neprokoukne, že se prostě jednalo výhradně o šikovné vyložení pravidel…

Poleman Müller udělal všechno správně a po perfektním startu se usadil v čele před Spenglerem, Engem a Greenem. Ve výčtu jmen vám chybí René Rast? Správně – a právě o tom celá sobotní fraška je: bezpochyby ohromě talentovaný a rychlý Němec vlastní chybou pokazil start a vlásenkou Grundig projel jako poslední. „Můj závod byl v tom okamžiku vlastně v pytli. Neměl jsem pak už co ztratit….“ – a s několika ostatním dobrodruhy z chvostu pole proto zajel hned v prvním kole k povinné výměně pneumatik. Doufal, že na trať v příštích kolech vyjede Safety Car a pořadí postaví zase na hlavu. A vyšlo mu to! Ještě v prvním kole zůstal Fittipaldi po menší šarvátce před esíčkem na kraji dráhy stát a ředitelství dění na trati okamžitě neutralizovalo. Hazardéři na konci pole byli najednou hrdinové. Svou ztrátu za vodícím vozidlem bez problému dohnali a Müller se později mohl namáhat jak chtěl: on totiž musel měnit za „plného provozu“ a přišel tak téměř o všechny plody svého výborného výkonu: „Když jsem v čele, tak přeci nepojedu už po třech kilometrech měnit gumy…“

Rest, který by za normálních okolností stěží zajel na body, se za to těšil z toho, jak takticky využil neutralizace: „Auto bylo perfektní – díky týmu. Závod jsem kontroloval. Souhrnem: hrubku na startu jsem vyžehlil perfektní strategií.“

Chudák Müller pak musel vynaložit všechno své umění, aby se v posledním kole dostal alespoň na druhé místo před Erikssona, který závod pojal ve stejném duchu, jako Rast („Jel jsem vzadu prostě svůj vlastní závod“). „Měl jsem super start a z té neutralizace samozřejmě nejsem nadšený. Všechno mi rozbila…“, hodnotil zdrcený Švýcar.

Nebylo to letos poprvé, co neutralizace za Safety Carem skandálním způsobem rozhodla o výsledku. V DTM roku 2019 prostě hraje strategie důležitejší roli než holý sportovní výkon. Uvidíme brzy závody, kdy „pro jistotu“ celé pole hned v prvním kole zajede měnit pneumatiky…?

Výsledek sobotního závodu DTM na Norisringu:

  1. René Rast, Rosberg-Audi
  2. Nico Müller, Abt-Audi
  3. Joel Eriksson, RBM-BMW
  4. Loic Duval, Phoenix-Audi
  5. Bruno Spengler, RMG-BMW
  6. Daniel Juncadella, R-Aston Martin

Neděle: Den rekordů pro Bruna Spenglera
„V Zolderu mne neutralizace za Safey Carem připarvila o jisté vítězství. Dnes bohudík vše proběhlo normálně a podobný zásah do výsledků se neopakoval,“ hodnotil svůj pátý triumf na Norisringu a zároveň své 50. umístění v DTM na stupínku vítězů Kanaďan Bruno Spengler. Jezdec černého BMW vedl od startu až do cíle a nic se mu na cestě k jeho 16. vítězství nepostavilo do cesty. Naopak, tentokrát mu pomohla ke „klidné neděli na špičce“ konkurence od Audi. Ve vracečce Grundig byly tři vedoucí Audiny Rasta, Müllera a Duvala ve vzájemném souboji na brzdě tak pozdě, že Spenglerovi otevřely možnost k předjetí uvnitř zatáčky. Toho zkušený Bruno přirozeně využil. A to ještě nebylo vše. V následujícím esíčku Schöller poslal Nico Müller polemama Rasta zezadu do hodin – a oba proto mohli závod odepsat: Rast zase jednou dokončil první kolo jako poslední a Müller za svou „podělanou akci“ (jak později sám kmentoval) dostal penalizaci.

Značka z Ingolstadtu i tak předvedla v neděli velmi silný výkon. Pozice dvě až čtyři totiž obsadili její jezdci Jamie Green, Mike Rockenfeller a Robin Frijns. Za pátým Engem (BMW) následovaly další tři Audiny Duvala, Rasta a Müllera.

Šampionát DTM pokračuje za dva týdny svým prvním závodem na nizozemské dráze v Assenu.

Výsledek nedělního závodu DTM na Norisringu:

  1. Bruno Spengler, RMG-BMW
  2. Jamie Green, Rosberg-Audi
  3. Mike Rockenfeller, Phoenix-Audi
  4. Robin Frijns, Abt-Audi
  5. Philipp Eng, RMR-BMW
  6. Loic Duval, Phoenix-Audi

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

66. Rolex 24h: Porsche, Penske a Nasr triumfují v Daytoně

Tradičně první velký mezinárodní okruhový podnik roku 2024, 24hodinovku v Daytoně vyhráli před chabě obsazenými ochozy Felipe Nasr, Josef Newgarden, Dane Cameron a Matt Campbell na Porsche 963. Po 54letech se tak postarali o vítězství pro oragnizaci Rogera Penskeho, jehož

GT Open: Na Red Bull-Ringu vítězily Lamborghini a Ferrari

Ve Spielbergu pořádala španělská International GT Open svůj dobře obsazený šampionát GT3. V obou závodech se prosadili mladí jezdci. Pátý podnik svého atraktivního kalendáře (Portimao, Spa, Hungaroring, Le Castellet, Spielberg, Monza, Barcelona) absolvoval šampionát International GT Open minulý víkend v

DTM na Lausitzruingu – aneb hrátky s kilogramy

Na Lausitzringu mezi Berlínem a Drážďany vstoupil šampionát DTM do druhé poloviny sezony. V sobotu se prosadil jezdec Ferrari, Jack Aitken a v neděli pilot Lamborghini, Mirko Bortolotti. Nedělní závod patřil k nejlepším roku 2023 – výsledky DTM jsou ovšem

Preining proti Rastovi: Něco pro učebnici budoucího závodníka

Pětadvacetiletý Thomas Preining je synem velkého otce: Andi byl velkou motocyklovou hvězdou Rakouska a mimo sportovních úspěchů se vyznačoval především skutečností, že jeho sponzorem byla porno-hvězda českého původu, Dolly Buster. Mladý Preining se ovšem vydal cestou automobilů a po prvních

reklama