Pondělí 24.06.2024

Pondělí 24.06.2024

Pondělí 24.06.2024

reklama

F2 v Rakousku: Horko i trať nad síly českého týmu, body z toho nebyly

Velmi náročný závod čekal jezdce v rámci Velké ceny Rakouska vozů Formule 2. Na okruhu ve Spielbergu totiž vládlo obrovské vedro, což ani jednomu z jezdců českého týmu Sauber Junior by Charouz nesvědčilo. Body z toho tentokrát bohužel nebyly.

Testovací jezdec Alfa Romeo Racing Juan Manuel Correa i člen Ferraro Driver Academy Callum Ilot přitom do Rakouska dorazili spokojeni. Aby také ne, minulý víkend se jim ve Francii dařilo, Američan dokonce skončil na stupních vítězů. Jenomže ne nadarmo se říká, že každý den není posvícení.

Ilot do závodu vyrazil z desátého místa a dlouho to vypadalo, že by z toho i tentokrát mohl být slušný bodový přísun. Jenže ve chvíli, kdy teplota trati vzrostla na téměř padesát stupňů, pneumatiky jeho monopostu začaly „stávkovat“. Brit se tak propadl až na konečné čtrnácté místo. Jeho týmový parťák měl k bodům blíže, ale jedenáctá příčka nakonec znamenala, že tentokrát zůstal i on na nule. 

Oba borci budou mít možnost k reparátu už v neděli v 11.00, kdy začíná sprint. Závod vysílá přímým přenosem televizní stanice Sport 1.

Majitel týmu Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „Obrovské vedro znamená, že více než kdy jindy musíte dbát na správnou práci s pneumatikami. Pro oba naše nováčky to byla velká výzva. Jsem přesvědčen, že zkušenosti, které získali, zhodnotí už zítra ve sprintu i v dalších závodech.“

Ředitel týmu Bob Vavřík prohlásil: „Na začátku bylo pěkné vidět, jak oba kluci postupují pořadím vpřed. Ale bohužel s pneumatikami jsme nepracovali zrovna nejlépe, což se nám pak na trati vrátilo. Ale piloti jsou nováčky, takové situace zkrátka musíme očekávat. Věřím, že ve sprintu se oba zlepší.“

Juan Manuel Correa tvrdil: „Byla to celkem tvrdá zkušenost a výsledek určitě neodpovídá tomu, co jsme před závodem chtěli. Doplatili jsme na špatnou práci s pneumatikami, ale už v neděli se můžeme zlepšit. Pro nás oba je to velká zkušenost, ze které si určitě hodně vezmeme.“

Callum Ilott řekl: „Start závodu byl dobrý, jelo se mi dobře. V boxech vše proběhlo v pořádku a vypadalo to, že by z toho mohly být body. Ale pak jsem se dostal za Calderon, která jela na alternativní strategii a špička mi ujela. Nevím, musím se na všechno ještě podívat, co se vlastně stalo. Asi souhra mnoha věcí, musím se soustředit hlavně na sebe. No, nebyl to ideální závod.“

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama