Úterý 23.04.2024

Úterý 23.04.2024

Úterý 23.04.2024

reklama

Kvalifikace F2 v Le Castelletu: Charouzův Ilott na slibné 5. pozici

Kvalifikaci do závodu Formule 2 ve francouzském Le Castelletu vyhrál napříč chybě Brazilec Sergio Sette Camara. Charouzův pilot Callum Ilott si dokázal pátým časem za Zhouem, Aitkenem a de Vriesem vybudovat slibnou výchozí pozici pro zítřejší závod.

Velká cena Francie je pátým podnikem roku, při kterém je Formule 1 ve svém rámcovém programu doprovázena Formulí 2. Dopolední volný trénink na roku 1970 postaveném, stále ještě hypermoderním Circuitu Paul Ricard nedaleko Marseille ovládli předsezonní favorité v pořadí Sergio Sette Camara (DAMS), Nyck de Vries (ART) a Luca Ghiotto (UNI-Viruosi). Za nimi dosáhli slibných časů Mick Schumacher (Prema) a první z Charouzových juniorů Callum Ilott. Lídr šampionátu Nicholas Latifi (DAMS) ztrácel na svého týmového kolegu z Brazílie překvapivě celou sekundu a byl pouze osmý, zatímco si druhý jezdec stáje Sauber Junior by Charouz, Juan Manuel Correa zapsal 16. čas.

Odpoledne, těsně před pátou měl tento výsledek ovšem jen teoretickou hodnotu – za krásného letního počasí totiž začala 30minutová kvalifikace. Session byla dramaticky přerušena již po jediné minutě: Giuliano Alesi (Trident) kolidoval ještě během zahřívacího kola na rovince s Louisem Deletrazem (Carlin). „Nedával pozor,“ byl rozhořčený kometář Švýcara. „Z ničeho nic přede mnou dupl na brzdy,“ vysvětloval Francouz trapné střetnutí. Ve stejném okamžiku explodoval motor Nikity Mazepina (ART). Všem třem tyto události zkazily kvalifikaci a tím i celý francouzský víkend.

S malým zpožděním to byl Sette Camara, kdo před zoufale prázdnými tribunami zajel na první sadě kvalifikačních pneumatik nejlepší čas. Byl o 0,4s rychlejší, než Jack Aitken (Campos) a Nicholas Latifi. Jen o setinku za zkušeným Kanaďanem číhal Callum Ilott na čtvrtém místě. Že by pátek mohl skončit dobrým výsledkem pro Charouzovy vozy naznačil Correa na 10. pozici.

Pět minut před koncem session se talenti Formule 2 pustili do pokusů o zlepšení Camarova času. De Vries se právě dokázal posunout na druhé místo, když byla kvalifikace kvůli odstavenému vozu Ralpha Boschunga (rozbitý motor) znovu přerušena. Po odklizení Švýcarova monopostu zbývaly ostatním jen necelé tři minuty – každý tedy měl jediné letmé kolo na to, aby změnil pořadí ve svůj prospěch. Sette Camara ukázal nervy a šel v posledním sektoru do hodin – zároveň tím ovšem pokazil pokusy jezdců za ním. Přiblížit se mu proto dokázali jen Aitken třetím a překvapivý Číňan Guanyu Zhou (UNI-Virtuisi) druhým časem. Callum Ilott si zapsal za de Vriesem dobrý pátý čas, jaho týmový kolega Correa vystartuje do zítřejšího závodu ze 13. pozice. První „obětí“ Camarovy chyby se stal favorit Latifi, který se musel spokojit se šestým časem, nejlepší desítku uzavirají Macušita, Schumacher, Boccolacci a Gelael.

Výsledek kvalifikace F2 v Le Castelletu:

  1. Sergio Sette Camara, DAMS                       1:43,024s
  2. Guanyu Zhou, UNI-Virtuosi                      1:43,344s
  3. Jack Aitken, Campos                                         1:43,401s
  4. Nyck de Vries, ART                                         1:43,453s
  5. Callum Ilott, Sauber Junior by Charouz       1:43,545s  
  6. Nicholas Latifi, DAMS                               1:43,650s
  7. Nobuharu Macušita, Carlin                         1:43,763s
  8. Mick Schumacher, Prema                           1:43,768s
  9. Dorian Boccolacci, Campos                       1:43,812s
  10. Sean Gelael, Prema                                  1:43,895s

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama