Středa 24.04.2024

Středa 24.04.2024

Středa 24.04.2024

reklama

První závod F2 v Monaku: Paní Štěstěna český tým opustila

Tým Sauber Junior by Charouz ukázal, že dokáže být v těsných uličkách Monaka velmi rychlý. Snaha a dobrý dojem se však nepočítá, důležité jsou výsledky. A ty bohužel české stáji v dalším pokračování šampionátu FIA Formule 2 chyběly. 

Společnost Sauber Motorsport, který ve Formuli 1 jezdí jako Alfa Romeo Racing a česká stáj Charouz Racing System uzavřeli před touto sezónou jedinečné spojení. Jeho cílem je vychovat mladé talenty napříč šampionáty FIA. První výsledky už se dostavily v podobě umístění na stupních vítězů v Ázerbájdžánu a ve Španělsku. V monackém knížectví však byly body na jednu stranu strašně daleko, na druhou velmi blízko.

Všechno přitom začalo skvěle. Člen juniorské akademie Ferrari Callum Illot si ve čtvrteční kvalifikaci vyjel parádní druhé místo. Jenomže problémy s elektrikou znamenaly, že britský pilot do závodu v podstatě ani neodstartoval a musel odstoupit. Jeho týmový parťák Juan Manuel Correa sice vyrazil až ze sedmnáctého místa, dlouho to však vypadalo, že si dojede pro solidní bodové ocenění a možná i pole position do sobotního sprintu.

Jenže pouhá tři kola před, když se snažil nahnat co nejvíce vteřin po červené vlajce a před povinnou zastávkou v boxech, skončil vlastní chybou ve zdi. To znamenalo konec všech nadějí. Sauber Junior Team to bude mít velmi těžké i v sobotním sprintu (jede se od 17.15 a vysílá stanice Sport 1), protože oba piloti odstartují až ze zadních příček. A v Monaku je předjíždění těžká disciplína.

Majitel týmu Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „Dnešní závod ukázal, jak může být Monako kruté. Zejména pro nováčky. Výsledky jsou zklamáním. Pozitivní však je, že jezdci měli dobré tempo. Zaměříme se teď na přípravu na sobotní sprint. Věříme, že štěstí bude tentokrát na naší straně.“

Ředitel týmu Bob Vavřík uvedl: „Výsledek je velmi frustrující, protože závodní víkend pro nás začal velmi dobře. Callum zajel skvělou kvalifikaci, ale nepředvídatelný problém ho ze závodu vyřadil. Juan Manuel pak příliš tlačil na pilu a udělal chybu. Poučíme se z toho a v sobotu snad ukážeme, že jsme opravdu rychlí.“

Callum Ilott prohlásil: „Stalo se přesně to, co nechcete, když stojíte v Monaku v první řadě. Ale nemohl jsem nic udělat. Nebylo to moje chyba, příčinu zjišťujeme. Auto se zkrátka vypnulo, když jsem dal nohu na plyn. Pět nebo deset minut jsme se vše snažili opravit, ale nemělo to dále smysl. Doufal jsem v umístění v první trojce, ale takové jsou závody.“

Juan Manuel Correa sdělil: „Jakmile se objevila červená vlajka, moje strategie byla pryč. My jsme museli do boxů, což by samozřejmě znamenalo, že nás předjedou jezdci, kteří si to odbyli dříve. Věděl jsem, že jedu poslední kolo před zastávkou v boxech a až moc jsem chtěl jet co nejrychleji. Jsem zklamaný, ale poučím se. Tempo, které jsme měli, bylo slušné.“

Foto: Sauber Junior Team

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama