Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

Williams změní majitele? Kolem stáje krouží miliardář Mazepin

Opravdu je reálné, aby se Frank Williams vzdal svého „miminka“ a prodal ho ruskému miliardáři Dmitriji Mazepinovi? Zní to sice jako zpráva z kategorie sci-fi, podle několika na sobě nezávislých zdrojích to však vypadá, že by to klidně mohla být pravda.

Otec pilota Formule 2 Nikity Mazepina rozhodně má na to, aby stáj F1 koupil a v pohodě provozoval. To je první zásadní věc. Druhým indikátorem je potvrzení několika lidí, že jednání mezi stájí Williams a majitelem těžařského koncernu Uralkali, který má roční obrat přes 2,5 miliardy eur, opravdu probíhají. No, a třetím jazýčkem na vahách v konečném rozhodování by mohla být skutečnost, že mladý Nikita by moc potřeboval, kdyby byl tatínek vlastníkem tými F1. Jeho „přestup“ do nejvyšší kategorie by tak byl mnohem, mnohem reálnější. Byť momentálně nemá dostatek bodů na udělení superlicence.

Mazepin starší přitom není žádný troškař, údajně má zájem o převzetí celé společnosti a chce mít rozhodující vliv. Podle mluvčího společnosti se sice nic takového nechystá, ovšem to neznamená, že by se miliardář nemohl angažovat jako soukromá osoba. Svoji firmu by do kšeftu vůbec nemusel zapojovat. Tím spíš, že vstup do F1 už zkoušel loni, jeho pokus o ovládnutí Force Indie ale nakonec nevyšel a celý případ skončil u soudu. Větší „slovo“ měl tenkrát Lawrenc Stroll a konsorcium stojící za ním.

Není bez zajímavosti, že tito dva pánová (Mazepin a Stroll) mají mezi sebou pře už dlouho. Tím spíš by se dalo očekávat, že se Mazepin s loňským neúspěchem nesmíří. Uvidíme, co se bude dít. Williams se zatím obrněl mlčením. Jisté však je, že pokud nepřijde dostatečný finanční polštář, stáj bude mít existenční problémy.

Foto: Facebook

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama