Neděle 26.06.2022

Neděle 26.06.2022

Neděle 26.06.2022

reklama

Debut Ptáčka juniora ve Formuli Renault: Mladý Čech dosáhl na body

Dojet alespoň jeden závod na bodované pozici, to byl jasný cíl Petra Ptáčka juniora před jeho debutem v seriálu Formule Renault Eurocup na slavném okruhu v Monze. To se nakonec povedlo, byť prokousat se po technických problémech v kvalifikaci z devatenáctého místa až na deváté nebylo vůbec jednoduché.

Šestnáctiletý pilot hned v prvním ostrém závodě sezóny dokázal, že je v dobré formě. Devatenácté místo na startu vypadalo kvůli problémům s čidlem teploty vody beznadějně, pro Petra to však byla spíš výzva. „Turbo nedalo plný výkon, což byl velký problém hlavně na výjezdech ze zatáček a na rovinkách, kde je rychlost rozhodující,“ vysvětlil Ptáček junior. V kvalifikaci kvůli tomu ztrácel zhruba devět desetin sekundy na kolo, což je samozřejmě v konečném účtování obrovská porce času. Leckoho by to možná zlomilo, český závodník se však nevzdal a do závodu vyrazil s odhodláním předjet co nejvíce soupeřů. Postupně se mu povedlo dostat až na konečnou devátou příčku, což byl vzhledem ke zmíněným trablům úspěch.

Kvalifikace na nedělní závod se jela na mokru s velmi nízkou viditelností. Na trati v několika místech doslova stála voda, i proto se několikrát objevily žluté vlajky. Zajet ideální kolo tak bylo velmi obtížné. Bohužel ve chvíli, kdy Petr vyměnil pneumatiky, nad tratí vlála červená vlajka. To znamenalo, že této výhody nemůže využít. „Při zpětném pohledu je jasné, že jsme měli nechat původní pneumatiky. Ale nikdo nemohl vědět, co se stane,“ uznal Ptáček junior. Smůlu měl i v tom, že jeho tým BhaiTech Racing má coby nováček v seriálu jednu z nejméně výhodných poloh garáže. Když se kvalifikace znovu rozjela, Petr měl před sebou celou řadu aut a nemohl se pořádně rozjet na nových gumách. Bylo z toho tedy až sedmnácté místo na startu. „Frustrujících, šílený závod v hodně zrádných podmínkách. Bylo těžké z monopostu vůbec něco vidět, navíc hned třikrát vyjíždělo Safety Car, takže řádných kol se jelo méně,“ glosoval druhé měření sil český pilot. Další akce Petra čeká na okruhu v Silverstone 9.-12. května.

Foto: archiv Petra Ptáčka

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

Misano: Italské F4 kralují tým Prema a Kimi Antonelli

Druhému podniku italského šampionátu formule 4 v Misanu kralovala nová hvězda scény, Andrea Kimi Antonelli. Ital dvakrát vyhrál a jednou dojel druhý. Sobotní kvalifikace: Antonelli si zajistil dvě pole-position Pokud kdy nějaký juniorský šampionát zasloužil pojmenovýní „líheň talentů“, tak jím i

Nedělní závod F2 v Monaku: Znovu tučné body pro Charouzův tým

Ani monacký nedělní závod F2, ve kterém se stylem start-cíl prosadil Brazilec Felipe Drugovich, nepřinesl příliš vzrušení. Rozzářeným členům Charouz Racing Systemu to ovšem mohlo být fuk: díky výbornému výkonu Enza Fittipaldiho putovaly pěkné body za 5. místo do Žebráku.

reklama