Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

reklama

Roman Staněk dorazil na Žebrák: Prohlížel si český závodník vlastní budoucnost?

Sotva se vrátil z Dubaje z prvních závodů v kokpitu Formule 4 v životě, už Roman Staněk spěchal na centrálu týmu Charouz Racing System na Žebráku. Prohlédl si monopost, se kterým před dvěma lety vyhrál Pietro Fittipaldi šampionát Formula V8 3.5, ale okouzlila ho hlavně nová Formule 3. Kdy se do ní posadí, bude to už příští sezónu?

Na šampionát FIA Formule 3 si Roman Staněk musí ještě počkat. Letos však bude mít jedinečnou šanci prokázat svůj talent, o kterém se mluví po celé Evropě. Mladý Čech patří mezi největší naděje tuzemského motoristického sportu, což by měl letos potvrdit v německém mistrovství Formule 4 v barvách Sauber Junior Teamu by US Racing-Charouz. „Na Žebráku jsem byl poprvé a bylo skvělé setkat se s inženýry a mechaniky, kteří zrovna pracovali na Formuli 3. Když jsem rozložená auta viděl, samozřejmě jsem si představil, že se do jednoho z nich brzy posadím. Zároveň si ale uvědomuji, že prvním krokem je Formule 4, na kterou se nyní stoprocentně soustředím.“

Pro nezasvěceného pozorovatele by to sice mohl být v zázemí Charouz Racing System trošku zmatek. Tady jeden monopost, támhle druhý, jinde motor, nebo křídlo a další komponenty. Při bližším pozorování však zjistíte, že mechanici mají ve všem naprostý pořádek a každý díl má své přesné místo. Často doslova hodinářská práce vyžaduje absolutní přesnost a preciznost. „Zjistil jsem, že se musím hodně učit. Je fajn vědět, na co který díl je, proč toto funguje takto a tamto zase jinak. Určitě jsou to věci, které se mi mohou hodit,“ měl jasno Staněk. Teprve patnáctiletý mladíček má teď zhruba měsíc na to, aby se připravil na první závod sezóny, který se jede 26.-18. dubna v německém Oscherslebenu.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama