Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

reklama

Petr Ptáček junior na Novém Zélandu: Super vstup do slavné série

Úvodní závodní víkend Castrol Toyota Racing Series na Novém Zélandu má za sebou Petr Ptáček junior. Mladý český závodník je na sebe velmi přísný, takže měl zřejmě vyšší ambice. Ovšem jedno páté místo a pokaždé umístění kolem středu startovního pole rozhodně není špatnou vizitkou. Právě naopak! Průběžně je šestý, v pořadí nováčku dokonce druhý.

Hned na začátku je třeba říct, že Petr si musel zvykat na nové auto i na nový tým Giles Motorsport. Vůz s podvozkem Tatuus FT-50 s 1,8litrovým motorem Toyota s výkonem 215 koní je prakticky úplně něco jiného, než v čem závodil během úspěšné sezóny v Evropě. Hlavním rozdílem je, že motor nemá turbo. Ptáček junior se ale nijak nevymlouval. „Když jste dobrý řidič, musíte to zvládat,“ měl jasno úřadující vítěz kategorie nováčků italské Formule 4.  Na ohruhu Highlands Motorsport Park na Novém Zélandu však rozhodně nepropadl. Sedmé, osmé a nakonec páté místo dává směrem k dalším dílům seriálu tušit, že český pilot může už další závodní víkend (19.-20. ledna) na okruhu Teretonga patřit k nejlepším.

Konkurence v seriálu Castrol Toyota Racing Series je přitom veliká. Jako přípravu ho využívá řada výborných jezdců, Petr tak rozhodně nemá za soupeře žádné „nazdárky“. „Skvělé je i to, že závodíme na tratích, které se od evropských velmi liší. Opravdu se tu dá hodně naučit,“ uvažuje Ptáček junior. O prestiži seriálu svědčí i fakt, že v minulosti ho vyhráli takové hvězdy jako Lance Stroll či Lando Norris. Věřme tedy, že Petr se už za dní v dalších závodech přiblíží vysněným stupňům vítězů. „I když jsem měl občas smůlu, do seriálu jsem vstoupil docela dobře. Máme tedy na čem stavět do dalších závodů.“

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama