Středa 24.04.2024

Středa 24.04.2024

Středa 24.04.2024

reklama

Testy v Yas Marině: tým Charouz poprvé zasáhl do dění GP3

Možné nové kombinace jezdec-vůz zkoušely v Yas Marině uplynulé 3 dny i týmy GP3, to jest budoucího šampionátu FIA Formule 3. Nejlepší časy si při tom zapsal zkušený jezdec F2/GP3 Niko Kari. Z českého hlediska byly zkoušky zajímavé hlavně proto, že daly i týmu Charouz Racing System poprvé možnost seznámení s materiálem pro budoucí mistrovství Formule 3.

Bývalý junior Red Bullu v GP3, Niko Kari si koncem sezony 2018 vyzkoušel i závody Formule 2 a nebylo pro něj velkým problémem, zajet ve voze italské stáje Trident nejrychlejší časy prvních dvou dní testu. Dráha byla překvapivě nejrychlejší hned ve čtvrtek, a Finův výkon 1:53,890 měl zůstat s odstupem nejrychlejším kolem celého testu. Dobrými výkony vynikal i Ind Jehan Daruvala. Pilot, který minulý rok jezdil především v mistrovství Evropy Formule 3, testoval se stájemi MP a Campos a byl nejrychlejší závěrečného dne.

Ale nejen pro některé piloty byly arabské zkoušky prvním seznámením s materiálem GP3. Také stáj Charouz Racing System, která pod jménem Sauber Junior Team Charouz roku 2019 nastoupí do šampionátu FIA Formule 3, jenž z GP3 vzejde, využila tyto tři dny k důvěrné konfrontaci s danými monoposty, motory a pneumatikami. Mimo to Antonín Charouz hledá sestavu tří pilotů, se kterými příští sezonu nastoupí. První den se ve vozech českého týmu objevili Švýcar Fabio Scherer, Novozélandský junior Ferrari Marcus Armstrong (oba z Formule 3) a Charouzův chráněnec, mistr německé Formule 4, Lirim Zendeli. Druhý den dostali vedle Scherera příležitost Brit Ben Hingeley a další z juniorské základny Ferrari, Rus Robert Shwartzman. O závěrečný den si vozy směli vyzkoušet znovu Scherer, Hingeley a podruhé i Zendeli. Překvapilo při tom, že nejlepších časů z Charouzových testmanů dosahoval 21letý Hingeley, který si letos ve Formuli 3 vedl přinejlepším nenápadně.

Nejlepší časy testu GP3 v Yas Marině:

  1. Niko Kari, Trident                   1:53,890 (1. den)
  2. Jehan Daruvala, MP                 1:54,461 (1. den)
  3. Sebastian Fernandez, Campos 1:54,708 (1. den)
  4. Richard Verschoor, MP           1:54,794 (2. den)
  5. Devlin DeFrancesco, Trident   1:54,897 (1. den)
  6. David Beckmann, ART           1:54,957 (1. den)
  7. Logan Sargeant, Trident           1:54,983 (2. den)
  8. Linus Lundqvist, Campos      1:55,041 (2. den)
  9. Yuki Tsunoda, Jenzer               1:55,043 (1. den)
  10. Oscar Piastri, Jenzer               1:55,085 (2. den)

Nejlepší časy jezdců týmu Charouz:
Ben Hingeley           1:55,604 (3. den)
Robert Shwartzman 1:55,801 (2. den)
Lirim Zendeli           1:55,897 (3. den)
Fabio Scherer           1:55,929 (1. den)
Marcus Armstrong   1:56,123 (1. den)

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama